måndag 27 april 2009

Så vart det måndag igen

Helgen har gått i arbetets tecken så mycket annat har det inte blivit av. Börjar sent idag så jag försökte lägga mig igen efter att ha väckt ungarna på morgonen, MEN sen skrek J i högan sky och jag flög naturligtvis rätt upp i tron att hon och P rykt ihop om något (i vanlig ordning). Men det var tyvärr inte en simpel medling som väntade mig, utan hon hade mött en mus som satt och kikade upp precis ovanför trappen. Mindre kul, C satt ju i bilen på väg till Helsingborg, så honom hade man inte mycket nytta av...ringde iaf och fick info om var råttfällorna var. Ska bara samla lite mod till att gillra den och sedan sticka in handen under golvet däruppe (där det ska nytt golv rätt omgående känner jag just nu). I värsta fall får jag åka till jobbet med bara en arm idag.

Ska snart med J till tandläkaren och sen ska det handlas lite mat, måste även fixa ett par nya jobbardojjor, de jag nu spatserar runt i köpte jag strax innan jag flyttade hit ner 2001. Behöver jag säga att de är mer än slut? (Undrar var mina svindyra "nasadojjor" tog vägen...verkar som om de gått upp i rök eller nåt, finns ingenstans.) Innan dess tänkte jag i alla fall hinna putsa något eller ett par fönster och hänga upp nya gardiner. Kul när det är färdigt, mindre kul att göra det. Suck!
Måste fixa mat till ungarna och för all del mig själv också, ska ju jobba ikväll och C är i Helsingborg till i morgon, så de får klara sig själv några timmar, men det brukar inte vara några problem så länge de kan hålla sams, det är ju ett större problem.
Nähä, är väl bäst jag lyfter på min ädla bakdel och sätter lite fart då...

2 kommentarer:

Maria sa...

Hej! Verkar som det är full rulle på nya jobbet! Vi har varit barnvakt hela helgen oxå full rulle, plus att vi har dränerat runt huset så man har fått passa upp jobbarna med lite mat och fika.
Ha det! vi hörs

Marie sa...

Ja, visst är det full rulle, men skitkul! Haha, dränera och barnvakt..fin kombination, men bra träning. :) Ha de gött!