onsdag 15 april 2009

Jag är lite syld

Snörvel och snörvel, huvet känns som en hmmm, basketboll full av bomull och näsan kan man inte andas med, följaktligen andas jag då genom munnen som då även den känns som om den varit full av bomull och sugit upp all vätska som ev. skulle kunna finnas där.
Usch vad det är synd om mig!!!
Har ledig dag idag..har annars jobbat sen i fredags, kul, jo, även fast det var påskhelg så var det kul att jobba...nyhetens behag kanske, men det känns inte som om det är någon risk för att det blir enahanda i alla fall.
I morgon ska jag infinna mig på jobbet redan 06.30, bara det är ju en utmaning i sig, haha.

Barnen kommer hem från norrland i kväll så det blir en resa till Växjö då, knasigt att det blev så sent, vi lär inte vara hemma förrän framåt 23...två trötta barn som ska upp i morgon bitti, tur att det bara är tors, fre kvar av veckan.
Själv ska jag jobba till 20 på fredagkväll, lite miss i min planering, men det får väl gå det också.
Nu är det bara tio veckor kvar till semester, blir tidig semester för mig i år, vi fick inte välja utan det gjorde bossen...jaja, får ju sen nästa år då istället, fast å andra sidan varför skulle sen semester vara bättre? Blir väl vad man gör det till. Förhoppningsvis (usch får man säga så) blir vi barnlediga de två sista veckorna av semestern. Ev. kommer R ner lite där eftersom han visst skulle vidare till Hultsfred sen...hemska tanke...men när barnen fyllt 18 har man visst inte så mycket att säga till om på den avdelningen om jag förstått det hela rätt. :)

Nähä, om jag skulle försöka fylla min lediga dag med något produktivt...tvätta lite, diska lite, tvätta av torkvindan där ute, putsa fönster, dammsuga, kolla vad vi ska äta till middag, hmmm...tvivlar på att det räcker med en ledig dag....fast det kommer väl fler....

Inga kommentarer: