tisdag 7 juli 2009

Hoppsan va fort semestern går

Hm, ja, inne på vecka tre av semestern och då innebär ju det att jag bara har en vecka kvar efter helgen. Jaja, fast har ju en del att ta ut så det får bli framåt hösten då kanske med en resa upp till stora sonen i Luleå, har jag iaf klurat lite på...
Har hunnit med en hel del dessa semesterveckor i alla fall känns det som, första veckan som jag tillbringade med fyra hormonfyllda tonåringar gick ju i städandets tecken och huset fick sig en rejäl genomkörare vilket var väldigt välbehövligt. Vecka två, då C hade semester ägnades dels åt att åka till Halmstad och ligga på beachen lite...vilket inte riktigt är min grej...det var sand precis överallt, inklusive munnen...gillar inte det riktigt och när det är torrt och sandigt så får jag lite svårt med andningen...nej, jag är inte allergisk utan jag tror det är något psykologiskt fenomen.
Så jag var rätt glad över att få komma hem och duscha av mig all sand och salt och smörja in mig och kunna stoppa nåt i munnen som inte knastrade av sand.
Dessutom var vi ju tvugna att hyra en bil (läs buss) för att dagen efter kunna komma oss till huvudstaden och Gröna Lund, vår bil/buss har ju bara plats för 6 pers och eftersom son nr 2 kommit ner så var vi helt plötsligt 7...vill bara passa på att bua rejält åt SJ för deras hutlösa tågpriser....ska ju inte behöva kosta lika mycket att forsla oss till Stockholm som en Thailandsresa kostar. SKITDÅLIGT!! Nåväl, Gröna Lund var rätt trevligt när vi väl skickat iväg alla ungar på egna äventyr och fick sätta oss på en servering med en kall pilsner och lite jordnötter....sen åkte vi även lite karuseller, C åkte betydligt mer än mig eftersom jag upptäckte att jag tycker det är otäckt med karuseller helt plötsligt, nåt som jag tidigare aldrig bangat för...fast det kanske är nån form av självförsvar med tanke på implantatet jag har i nacken så är det nog klokast att låta bli. Konstigt att jag minns Grönan som ett jätteställe, men jämför man med Liseberg så var det ju bara en prutt i universum...fast med samma priser haha....borde ju vara dyrare att driva ett större nöjesfält...måste jag nog forska och doktorera i lite senare.
Hemma från Stockholm vid fyrasnåret på morgonen och sen åkte jag och C till Halmstad igen för att returnera det hyrda fordonet, behöver knappast tillägga att vi var mindre pigga då. Hemkomna sov vi lite middag och så hade ju den dagen passerat.
Tog sen ett par lugna dagar med enbart tvätt och packning inför barnens resa upp till pappa som då skedde på fredagen. Och sedan på söndagen åkte även flickorna till sin mamma. Kvar är då R, som inte gör mycket väsen av sig...gillar att slappa....mammas pojke. :)

Igår åkte vi då på en liten tripp till Gislaved...joo, semestra kan man göra var som helst. :D
Faktum var att de hade rea på diskmaskiner på Elgiganten och då kände jag ju att det är nu eller aldrig och så blev det nu!!! När vi då kom hem och började montera denna fantastiska maskin så ser man ju mer och mer tydligt hur allt under diskbänken bara rasar isär, det droppar vatten överallt (vilket jag påpekat för min käre make), och kranen sitter ju inte heller riktigt fast som den ska, så vi gjorde så att vi åkte och köpte ny kran, MEN, där den ska monteras så sitter det fel grejor och för att då göra en lång historia kort så håller C i skrivande stund på att byta ut precis allt utom avloppsstammen där under bänken...dutti han...han bockar och han kapar och han fixar...fort....går det inte, men förhoppningsvis blir det väldans bra. Jag får återkomma om detta när vattnet rinner igen...utan läckage.

På torsdag åker sonen hem till norrland och på fredag åker jag och C iväg på honeymoon...ska bo på hotell och gå på lite kul spektakel...ska bli gutt. Är man hemma så kan man ju inte undvika att tvätta, diska (kommer iofs att gå väldans lätt med den nya fantastiska diskmaskinen), eller att bara gå runt med dåligt samvete för att man inget gör när man faktiskt har tid och ork att göra det men känner för att göra ingenting. Jaha, nähä...ska gå och inspektera under diskbänken så det händer nåt.

1 kommentar:

Anna sa...

Ny blogg kära syster /kram annapanna