söndag 12 juli 2009

Borta bra men hemma bäst

Sitter här vid datorn, kollar mail, facebook och spelar lite poker...maken snarkar i soffan, verkar sliten sen igår...antar att han börjar bli gammal, fniss, fniss. Själv är man ju pigg som en pelikan.
Vinkade av R vid tåget i torsdags...snyft och sen i fredags packade vi lite bra-å-ha-grejor och styrde bilen mot Karlshamn. Framme vid två-snåret, checkade in och tog en prommis in till Karlshamns city som inte hade särskilt mycket i shoppingväg att erbjuda, gick i alla affärer som fanns bara för att jag ville ha en huvtröja...fanns ingen i den stan. Så jag sparade då en liten slant, fyndade dock ett par röööööda tygskor som är så fiiina. :D
Åt en kanongod planka med fläskfilé...jummy!! Sen till hotellet och somnade som två stockar, vaknade framåt 22 och gick då ner och tog en öl i hotellbaren...den va inte sådär jättegod, antar att man inte var riktigt i form, så vi studsade upp och intog vågrätt läge igen, gutt!

Så blev det lördag och efter en gedigen hotellfrukost så tog vi denna dag bilen in till metropolen. Gick på kulturmuseum...ja, det gjorde vi...kollade in var de gjort Karlshamns flaggpunch tidigare och lite gamla möbler, bla Alice Tegners möbler och böcker, ja ni vet hon med "sjung med oss mamma"...
Sen åt vi jättegott igen på nåt ställe som jag glömt vad det hette, men servering fanns även på innergården och där var det skitmysigt...ända tills det började regna så vi fick flytta inomhus istället, men det var lika mysigt där och servitriser och servitörer tackade och bugade och bockade..väldans sån service. Där åt jag då laxkotlett med smörslungad potatis....smaklökarna vattnas bara jag tänker på det...så jäkla skönt att sätta sig ner och få mat utan att anstränga sig..sen är det kanongott och sen diskar nån annan. Sånt gillar jag. :D
Nåväl, "hem" och slappa lite för att sedan inta en hotellöl och invänta taxin som skulle ta oss till Bellevueparken och Magnus Ugglas revy. Jösses vilket ställe...det var verkligen folkpark, fick sån nostalgiflash från då jag var hrrrm något yngre och vi åkte till ett ställe som hette Rimjokk och partajade...ojojoj va kul jag vill minnas att jag hade. Revyn var skitkul, länge sen man fick sig så många skratt under ett par timmar...klart bäst var Annika Andersson, ståuppare och tror även hon brukar vara med i Christer o Stefan revyerna. Hon har nog inte en enda fläck som är som den ska. :D Men hela revyn var skitbra, Uggla bjöd på sig själv och andra (som vanligt) och eftersom jag väl nästan kan räknas som en stalker av Uggla eftersom jag gick på min första konsert med honom redan 1977...sen åter igen för några år sedan och så nu då.....nej, jag tycker han är bra, duktig....hmmmm han är nog min idoool. :D
Efter detta tog vi då taxi in till metropolen igen...ja det var till att kosta på oss....
Landade på Harrys...låter välbekant..de hade uteservering på hamnkanten...ja, en liten hamnkant, det var i alla fall och lite vatten var det också...mysigt..och vi var ju inte yngst på stället, MEN ej heller äldst, haha. Men det var dåligt drag på ungdomarna på Harrys, så vi struttade vidare och hittade ett annat ställe som heter Loch Ness och det hördes lång väg att det var ett jäkla drag där. TrubadurRobban spelade en massa kul musik som vi tyckte att vi kunde. :) Det var skoj och lagom med folk. Vi stängde stället och beställde ytterligare en taxi för färd hem till hotellet och då var man rätt seeeeg.
Väckning kl 09:00 och upp och hoppade för ännu en hotellfrukost, till min stora glädje fick jag senapssill...ekologisk. Men den var god ändå. :) Sen lite vila på det fram till utcheckning. Jösses så seg jag var då, hemresan gick tack och lov jättefort och lite kaffe och en stund i soffan fick mig helt plötsligt jättehungrig så vi åkte och hämtade pizza...jajajaja, from i morgon gäller en helt annan mathållning. Somnade som ett nyfött barn på den och vaknade av ett konstigt ljud...vilket visade sig vara en påminnelse som min sovande make hade i sin mobil, men han reagerade inte på den för fem öre....Bamse är tlött!! Fick ju sms av lillbror också och han och hans lilla familj ville komma ner framöver och det ser jag verkligen fram emot, länge sen och så vill jag ju klämma lite på lilleman....ja, deras son då....inget annat. Hmm, känns som om jag är hungrig...igen...undrar om jag ska äta lite eller om jag ska ignorera känslan...ska fundera på saken. Snacka om att jag har simultanförmåga; samtidigt som jag skrev detta så vann jag 10 dollar på pokern.....dutti jag!!!! Om ni ev tycker att jag använder uttrycket "jösses" mycket, så stämmer det...och jag vet inte varför...ska försöka jobba bort det... :D

1 kommentar:

Maria sa...

Låter som ni har haft en trevlig semester, vi har varit i Vejbystrand en vecka med klanen Andersson..Mysigt värre, fint väder och lite utflykter. Vi hörs
Kram