måndag 30 november 2009

Advent och allt som följer med

Jo, det är ju en massa som kommer på köpet bara för att vi ska fira advent, det blir lätt lite körigt när man dessutom ska hinna jobba.
Var ju tvungen att köpa julgardiner till köket, hallen uppe samt vardagsrummet, gick ju bra, det var ju billigt på Citygross. Sen kommer den jobbiga delen, de är för långa, så fram med tumstocken och den specialinköpta saxen som BARA ska användas till detta ändamål. Tyvärr så följs inte den regeln för fem öre, vips har den varit på utflykt (vanligtvis i barnens nävar) och är då allt annat än vass när jag nu klipper dessa förbannade gardiner, det blir både ojämnt och fransigt. Nåväl, det går väl att fixa till vid uppvikningen och fållningen...fållingen ja, det är ju en helt annan historia...jag och symaskinen tycker inte riktigt om varandra, eller jag tycker om symaskinen, men den tycker definitivt inte om mig. När jag tänker efter så hatar nog alla symaskiner mig...och har så gjort ända sedan syslöjden i skolan, med nålar som går av, och trådar som trasslar. Men men, snart ska jag återigen utmana ödet och trä min trotjänare efter konstens alla regler och sen i vanlig ordning ladda med ett antal kända och okända svordomar så blir det nog bra till slut i alla fall.

I fredags städades det hela dagen, grundligt, så man hinner ju inte riktigt färdigt, men i det halvstädade huset så bakade J pepparkakor och P kokade knäck o det var riktigt mysigt, röran till trots. I helgen har jag ju jobbat så då har det inte blitt så mycket gjort för min del, men C tog avloppen i duscharna, ett delikat jobb, med tre långhåriga tjejer i huset så blir det nåt kilo hår vid varje rensning, fruktansvärt äckligt. Bläää!! Slapp jag dock denna gång, sen dammsög han huset så nu är det bara resten kvar, fönster, gardiner, mattor, dukar, o lite pynt, samt torka av köksluckorna och skura av golven. Piece of kaka...sen blir det inte mer juligt i detta hus, har ju inga ungar hemma o så ska jag jobba hela julhelgen o sen ska skiten ner igen, så det får räcka.
Idag ska vi baka lite lussekatter så har vi nåt gott till fikat ikväll.

På onsdag ska familjen vaccineras...ja, om det finns nåt vaccin kvar då, är ju inte alla som respekterar indelningen som de bestämt så det blir ju missar i antal doser...shame!
Finns säkert en bra anledning till att det är uppdelat som det är...men, en del anser väl att de är viktigare...av nån outgrundlig anledning, har tom hört folk säga att de ljugit o sagt att de umgås med en familj som är lungtransplanterad o därför ska ha vaccin tidigare....gäsp!
P ska iaf avstå vaccin, har sett too many dokumentärer på nätet om företaget som tillverkar vaccinet och de har visst sålt annat vaccin eller om det var medicin som var HIV-smittat och det ska ha getts till barn i något land...etik och moral....men jag hade väl helst sett att han tog vaccinet, men det är ju svårt att tvinga en 15-åring till något.

Nåja, nu ska jag återgå till mina gardiner, sen ett möte på jobbet och sen åker vi hem och planterar lussedeg och fortsätter pysslandet.

Inga kommentarer: