måndag 14 december 2009

92:a inläggsfirande

Jupp, detta är mitt nittioandra (konstigt det ser ut med bokstäver)blogginlägg...tycker nog jag är rätt duktig ändå, trots att det tar veckor mellan inläggen.
Har idag slängt ut en gammal vän som följt mig genom väldigt många år, som jag varsamt vårdat och tagit hand om och verkligen framhållit så denne vän fått komma fram i (ramp)ljuset, men man kan ju inte lita på att vänner alltid står för det de är som klippt och skurna för, till slut så sviker de en och då är det ju inte så mycket mer att göra än att slänga ut dem. Pratar då om en adventsljusstake som jag fick julen -82, året innan jag flyttade hemifrån. Den har nu lagt av, jag vet inte hur lång medellivslängden för en adventsstake är, men håller den i 26 år så får man kanske vara nöjd. Dessutom får jag ju anledning att köpa en ny till nästa år. Jippie!!

I lördags var jag och kollade när J lag spelade innebandy, tyvärr gick det inte så bra denna gång, men det är alltid lika spännande. Jag skötte sekretariatet tillsammans med C:s pappa, o det gjorde vi bra tycker jag. I går jobbade jag o fixade lite här hemma och idag tänkte jag försöka få nån ordning i tvättstugan samt i rummet som R ska bo i när han kommer, om han nu inte vill låna P:s rum, för han åker ju till pappa på fredag. 06:40 går planet från Växjö, bara hoppas att man inte försover sig den dan, för då är det ju kört.
Lite, med betoning på lite snö har vi fått i natt. Det började snöa när jag körde hem från Bor i gårkväll, men slutade då jag kom in i Vmo, men uppenbarligen så fick även Vmo en skvätt av den vita varan.

Nähä, jag kommer faktiskt inte på nåt mer att skriva, det händer inte särskilt mycket mellan jobbet, hemmet och innebandyn för min del just nu, men har APT med jobbet i eftermiddag o det kan ju iofs bli spännande...i såna fall hör jag av mig.
Tjingeling!

1 kommentar:

Anna sa...

ja vänner bjuder man in och slänger ut. Har man tur så behandlar de en bra så man slipper hiva ut skiten ;)