onsdag 14 oktober 2009

Riktigt kul att skrapa rutorna.

Ja, idag var det is på bilrutorna och innan vi satte i gång Peugotten, även känd som "Lille Skutt" så körde vi ju enbart med "Stora stygga vargen" dvs Chryslern..o vart vill jag då komma, jooo jag har mycket lättare för att skrapa rutorna på Lille Skutt eftersom jag når överallt utan att behöva ligga på huven eller hoppa upp och ner...eller svära alls...det är en bil i min storlek helt enkelt. Antar att det går under kategorin "dagens I-landsproblem"..man ska nog vara glad att man har bil över huvud taget. Ett annat I-landsproblem är ju att ungarna inte vill gå till skolan...andra ungar vill inget hellre, men har ingen möjlighet. Eller att man ibland kan känna att ex mjölken är åt helsike för dyr (vi konsumerar en och annan liter i detta hus), med det är ju också ett I-landsproblem...FAN vad bortskämda och otacksamma vi är egentligen!!!! Skäms!

Det var dagens djupa avdelning, jag har nu introducerat mig på ett par för mig helt nya arbetsplatser, två gruppbostäder, där har människorna det jättebra, (jämförelsevis) gott om personal, möjlighet att åka på div aktiviteter, välja vad de vill ha till mat, själva bestämma när de vill gå och lägga sig. Allt detta helt i sin ordning enligt mig, man kan då bara undra varför de äldre inte har samma rättigheter. De har ju trots allt betalat skatt i alla år och förtjänar väl att ha det bra!? Nåväl, inget man kan ändra på över en natt, men nåt värt att jobba på tycker jag i alla fall. Idag ska jag i alla fall bara vara på gruppbostad, närmare bestämt två stycken..kul.
Sen har jag bara sju arbetsdagar kvar innan semester och norrlandsresa. Faktiskt ser jag fram emot detta, åka uppåt, träffa de stora barnen och M och fd svärmor och få lite god mat. :)
Ska bli kul o se om gamla Vuollerim förändrats något. Betvivlar det starkt...tja, förutom att ICA slagit igen då...de har visst bara Konsum kvar och av välunderättad källa så är visst inte maten alltid dagsfärsk och det KAN då vara risk för hälsan att handla där. Innebär nog att man får bege sig till Jokkmokk för att veckohandla. Låter ju verkligen som en höjdare. Haha!
Men, vintern har ju kommit till norrland och jag har ju rustat mig genom att inte bara köpa mig ett par nya jeans, köpte även ett par stövlar och en tröja...snacka om att spenderbyxorna var stora den dagen. Men men, blir ju inte såå ofta att man handlar åt sig själv, det är ju ungarna som får och får och får igen...i synnerhet dottern, som har ett outtömligt behov av nya kläder.
Nähä, nog för idag, ska nu försöka komma igång här så jag kommer iväg till jobbet..tjingeling!

1 kommentar:

Anna sa...

Hälsa Fjollerim ifrån mig om nu byn fortfarande finns kvar :) Vilket den nog gör :D /kram syster Anna