fredag 29 maj 2009

Långt mellan blogginläggen.

Ja, inte blir det mycket bloggat av, men ibland får man ju prioritera...prioriterar familjen då..kulare att sitta i soffan med dem än att sitta själv vid datorn. :)
Oj, massor har det varit sen sist tror jag, framför allt mycket jobb, men nu ligger jag rätt mycket plus i arbetstimmar, så nu i juni är jag lite mer ledig och sen i höst ska jag också vara lite ledig, dessutom har jag en massa semester...hmm, kanske inte ens behöver jobba en enda dag i höst. Haha, vore nåt det. Förrförra helgen skulle jag ju vara långledig..lördag tom tisdag...och vad händer då??!! Jo, förkylning anfaller och jag ligger som ett vrak och kunde ju inte ens följa med och kolla Göteborgsvarvet, det var trist, nu ligger för övrigt den som sprang varvet nedbäddad sen ett par dar. Men det är kanske bra att göra bort sånt nu så det inte blir under semestern.
Nåväl, när jag då låg hemma och tyckte synd om mig så gjorde jag nåt som jag inte gjort på säkert ett halvår, ringde och snackade lite skit med en människa som en gång stått mig nära, men pga många skäl inte gjort det på länge, det är jättesynd på sätt och vis och på sätt och vis kan man inte hjälpa hur det blivit...sina känslor och uppleveleser rår man inte över.
Nåväl, han mådde bra och skulle visst få ett arv efter en bror som hastigt gått bort, hoppas han åker till nåt härligt land och lever upp rubbet...hade jag gjort om jag var i den åldern...hmm, kanske jag hade gjort fast jag är i den här åldern. :D Men...så länge man har hus och sånt så brukar såna pengar ramla i djupa hål...som tex skattepengarna som förhoppningsvis kommer vilken dag som helst ska jag investera i bla en diskmaskin....FAN va skoj!!!

I onsdags var vi ju i Helsingör, jag och 16 av mina nya arbetskamrater, tyvärr kunde ju inte alla följa. Men så kul vi hade...lite shopping, lite öl, lite god mat och lite mer shopping...kan inte bli bättre tror jag, fast sen var det ju skönt att komma hem också, man blir ju lite trötter när man nu inte längre är 25, utan bara tror att man är det. Fast det var rätt dyrt...satt på ett torg och tog en öl...den var väl överkomlig, men stackarn som fick betala 80 spänn för en 33 cl cider tyckte jag lite synd om...där var våra svenska kronor inte värda särskilt mycket.

Igår var jag och min son på stan...han har ju nu (äntigen) gått från svart, svart, svart till att köpa sig ett par blåjeans samt en flanellskjorta...det går framåt...nu väntar vi bara med spännning på en piercing som han surrat om länge och väl, får väl se om det blir av eller om det bara är munväder. :)
Söndagen innebär fotbollsmatch i Gnosjö..kul, länge sen man fick stå och skrika sig hes. Sen ska man jobba söndagnatt och även lördag hela dagen, så denna helg vet jag ju vad jag har att göra, men nästa helg är jag helt ledig. 23 dagar kvar till semester just idag...ser jag fram emot.
Ja, just det, lillebror har ju fått en liten grabb, DET har jag inte bloggat om...borde ju nästan stått i början....men nu bidde det inte så. Fast det är konstigt att det bara blir pojkar...jag har tre, syrran har tre och brorsan har nu en....måste bero på att de är lättare att tillverka....vad vet jag.
Nä..nu ska jag försöka göra något vettigt av min lediga dag, hmmm...undrar bara var jag ska börja...

Inga kommentarer: