tisdag 22 september 2009

Jobbigt att vakna..

Usch ja, har jobbat natt i natt, det var tufft eftersom jag omöjligtvis klarar att sova i förväg och dessutom vaknade jag redan vid 11 eftersom det var fruktansvärt bråttom till toaletten...det var ju liksom mitt i natten för mig. Sen kändes det som om jag aldrig kunde somna om, men uppenbarligen kunde jag det eftersom klockan var 15.30 nästa gång jag slog upp mina grusiga blå. Tyvärr har den hårda sömnen lämnat avtryck i form av en pulserande huvudvärk...så just nu är det synd om mig tycker jag. Ska försöka ta tag i den biten om en stund.
Ute är det höst..och J har varit hemma några dagar från skolan med ont i halsen, snuva och hosta, dock inga knorrar så vitt jag kunde se.

P dator har varit ur funktion och inlämnad på service ett par dagar och det innebär ju då att han ockuperat den stora stationära datorn istället. Vilket i sin tur inneburit att min dator och C:s dator också varit ockuperad...måste uppenbarligen fylla på förrådet av datorer. Vi kan ju inte ha det på detta viset.
Å nu har jag ockuperat P:s dator för han är inte hemma och strömadaptern som låg vid min dator är uppenbarligen inte min för den passar inte i min dator....vem har snott min adapter då??!! Herrejösses vilka I-landsproblem man har.

Nästa vecka ska jag jobba på min gamla arbetsplats, ska bli kul att träffa de boende igen..läääänge sen. Ska ha journatt, vilket innebär att man har sovande jour...rätt lätt jobb..ja, såvida ingen börjar larma på natten, för då blir det ju genast jobbigare. :)
I övrigt så fick jag ett bakil förra veckan...herregud, det är år sedan jag hade det sist. Bakade bullar en dag och faktiskt matbröd dagen efter...det va gott. Man är rätt trött på köpebröd känner jag, även om man köper olika sorter, så smakar det i princip likadant. Min hjärna funderar faktiskt på att köpa hem lite mer jäst, men den lilla jä...eln som sitter på axeln säger att "skit i det, du får ändå kasta jästen efter två veckor...som du brukar". Hmm...men det finns ju torrjäst..längre hållbarhet o så finns det ju hemma om andan faller på. Ska ta tag i den biten tror jag...får bli "perfect houswife" istället för "desperat".

Nähä gott folk, frysen i källaren behöver frostas av...den är full...men jag tror att 30 procent av innehållet består av is som sitter i botten och längs kanterna. Ska nu städa och frosta ur den och sen lär man väl få åka och handla för att den är tom igen.
Ha de gott, nu ska jag leta upp ett par vantar...ja för att gräva i frysen med, det är inte så kallt ute ännu. :)

Inga kommentarer: